Atabix rebranding: een nieuw hoofdstuk

We zijn live! - We mogen het eindelijk laten zien: het nieuwe hoofdstuk, de nieuwe stijl van Atabix. Een stijl die beter reflecteert wat ons als bedrijf al jaren onderscheidt: het creëren van een beter en toegankelijker ICT-landschap. 

In onderstaande video nemen we je mee in een introductie van de vernieuwde stijl. Verder vertellen we je de redenen achter deze verandering en krijg je inzicht in onze designkeuzes.

Introductievideo van de nieuwe visuele stijl van Atabix.

Waar we voor staan

Direct waarde toevoegen, daar gaat het om. We zijn niet alleen een softwareleverancier, wij zijn een kennispartner. We ondersteunen jouw organisatie van implementatie tot afronding en er is altijd een persoonlijk aanspreekpunt. Geen complexe handleidingen en artikelen, maar heldere taal, toepasbare oplossingen en de expertise van onze 150+ experts.

Waar we voor staan
  • Wij zijn vakkundig
  • Wij zijn daadkrachtig
  • Wij zijn betrokken
Overzicht whitepapers nieuwe stijl
Een overzicht van de nieuwe stijl van de Atabix whitepapers. Hierin staat begrijpelijke informatie en een toegankelijk design centraal.

Wat betekent dit voor onze klanten en gebruikers?

De nieuwe stijl zie je vooral terug op onze website en in onze berichten. Als gebruiker van onze software zul je in eerste instantie nog weinig merken. Alles zal voorlopig op dezelfde manier blijven functioneren, maar er wordt wel gewerkt aan verbeteringen aan de visuele stijl, gebruikservaring, en techniek. Deze verbeteringen zullen gedurende het aankomende jaar hun weg vinden naar onze producten.

Screenshot van onze verschillende oplossingen
De verschillende softwareoplossingen hebben hun eigen beeldmerk en label gekregen. Dit draagt bij aan de herkenbaarheid per product.

Een blik achter de schermen

Onze rebranding is meer dan alleen een visuele update; het vertelt een verhaal van vakmanschap en vooruitgang. Waar het oude logo enkel bestond uit een woordmerk, is aan het nieuwe logo een herkenbaar beeldmerk toegevoegd. De twee vormen in het beeldmerk creëren samen de A - van Atabix. Het vierkant staat voor de solide basis waarop wij bouwen en symboliseert ons vakmanschap. In plaats van scherpe kanten is er gekozen voor zachte, afgeronde hoeken; deze symboliseren onze betrokkenheid. Daarnaast staat de opwaartse vorm met strakke lijnen voor daadkracht en vooruitgang.

De kleuren en lettertypes zijn zorgvuldig gekozen binnen de richtlijnen van WCAG (Web Content Accessibility Guidelines). Daarmee blijven onze uitingen even toegankelijk als voorheen en sluiten ze beter aan bij de nieuwe eigentijdse stijl van het merk. De blauw-groene kleuren staan voor de balans tussen professionaliteit, betrouwbaarheid en duurzaamheid van onze producten en diensten.

Met onze fotografie laten we de mensen achter het merk zien die elke dag werken om een blijvende positieve impact te maken. Wij zijn er klaar voor, op naar een nieuw hoofdstuk!

Het nieuwe Atabix Logo
Atabix logo rationale
Atabix woordmerk beeldmerk
Atabix kleuren rationale
Overview van design elementen
Ontvang maandelijkse blogs, updates en nieuws direct in je mailbox Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
pijl vorm